Kundtjänst

Vi erbjuder en kundtjänst som har 100% fokus på bredbandsnät.

Kundtjänst i Öppna Nät och Stadsnät ställer höga krav på förståelse
och tekniskt kunnande för komplexiteten i dessa nät.

Fiberdatas kundtjänst har denna kunskap och med hjälp av
en säker och avancerad teknisk plattform har vi haft möjlighet
att växa och utvecklas i takt med våra kunders behov.

I kombination med vårt provisioneringserbjudande kan vi effektivt sätta upp en komplett kundservice med full kontroll över era kunders kundlivscykel.

Vår växellösning är mycket flexibel med alla tänkbara finesser som Talsvarsträd (IVR), Röstbrevlådor och Statistik m.m. Med fokus på Öppna Nät och Stadsnät kan vi erbjuda följande tjänster:

  • Kundservice
  • Provisionering
  • Inkommande försäljning (ITS)
  • Utgående försäljning (OTS)
  • Teknisk Support
  • Ordermottagning
  • Marknadsundersökningar
  • Avtalshantering (slutkund)

You don’t handle future network
challenges with today’s way of working.
Neither do we.

A strong team for a strong network.
Powered by Totally Wow.

business1

Vi har bred erfarenhet av manuell provisionering av tjänster avseende många olika plattformar

Alla system i ett Stadsnät är inte fullt automatiserade och detta innebär att många tjänster i ett Öppet Nät behöver provisioneras manuellt. Vi har lång erfarenhet av provisionering i en lång rad olika accessteknologier, exempelvis FTTx, xDSL, DOCSIS och wire less.

Vi utför det snabbt och effektivt för att möta kundernas mest kritiska behov. Exempel på uppdrag kan vara:

  • Provisionering (in- urkoppling, överlåtelse av tjänst, flytt och uppgradering m.m.)
  • Skanova hantering
  • Säkerställa korrekt data från tjänsteleverantörer
  • Utredningar för att möjliggöra korrekt kunddialog och fakturering

Vi genererar naturligtvis standardiserade rapporter som redovisas vid överenskommet intervall.

Vill du veta mer?

Ladda ner dokument

Kundtjänst.pdf